Orthdon logo

FAQ

Vind je geen antwoord op jou vraag hieronder?

Neem dan contact op met de praktijk.

Wat doe ik als er een blokje lost?

Wat doe ik als er iets stuk is aan mijn Blokjesbeugel?

Als je zelf onderdelen van je apparaat verwijdert, bewaar het zorgvuldig en breng het bij je volgende afspraak mee. Dus werp nooit een blokje weg.

Wat doe ik als de draad in mijn wang prikt:

Wat doe ik al er een bandje lost?

Laat het loszittende bandje gewoon zitten, tenzij het helemaal is losgekomen, dan bewaar je het zorgvuldig en breng je dit bij je volgende afspraak mee. Draag je elastieken op deze band? Laat alle elastieken uit en contacteer ons voor een vroegere afspraak.

Wat doe ik als er iets stuk is aan mijn Losse Beugel?

Wat doe ik als er iets stuk is aan mijn Herbst of Forsus apparaat (scharniertjes)?

Wat doe ik als de retentiedraad loskomt? (draadje aan binnenzijde van de tanden)

Neem onmiddellijk contact op met de praktijk voor een afspraak en draag je tray (nachtbeugel) ook overdag om tandverschuivingen en vervorming van de retentiedraad te voorkomen.

Als de retentiedraad loskomt en/of je draagt je tray (nachtbeugel) niet zoals je werd geleerd, dan is de kans groot dat de tanden weer scheef komen te staan.

Wat doe je als je ‘Tray’ (nachtbeugel) scheurt, breekt of niet meer past?

Neem contact op met de praktijk voor een afspraak om een nieuwe tray te laten maken. Bij een gescheurde of gebroken tray kunnen de tanden weer scheef komen te staan. Indien je al in het bezit bent van een recent 3D model van je gebit, kan je deze naar de praktijk brengen tijdens onze openingsuren. Heb je deze niet dan moet je eerst een afspraak krijgen voor een scan waarna er nieuwe trays gemaakt kunnen worden.

Spoed

Tijdens het weekend is de orthodontist van wacht te bereiken op het centraal
nummer: 070 22 20 88

Tijdens de week contacteer je onze praktijk. Een urgentie afspraak zal hoogstwaarschijnlijk overdag ingepland worden.